پرسش :

لطفاً در مورد شوره سر، کم پشتي و ريزش شديد موها هم توضيح دهيد، زيرا در اثر ريزش و کم پشتي موهايم مجبورم مدام موهايم را کوتاه کنم.


شرح پرسش :
پاسخ :
علت کم پشتي موها مي تواند ژنتيکي يا در اثر ترشح چربي بيش از حد و تغييرات هورموني باشد. اختصاصاً جهت رفع مشکل بايد علت را برطرف کنيد. اگر موهايتان چرب است از محلول هاي ضد چربي مصرف نماييد و يا شامپوهاي ضد چربي مصرف کنيد. با مصرف روزانه ژنيک سلينوم به رشد موها مي توانيد کمک کنيد.
شوره سر نيز در اثر تحريکات کف سر به صورت خشکي سر که اکثراً ناشي از مصرف شامپوهاي نامناسب است، به همراه مسائلي مثل حساسيت، آلرژي و درماتيت، افزايش چربي سر و غيره خود را نمايان مي سازد. بهتر است به پزشک متخصص مراجعه کنيد. زيرا اين اختلال است و پس از سن 40 سالگي به مرور از شدت آن کاسته مي شود. شامپوهاي کتوکونازول نيز کمک کننده است. ابروها هم مانند موها مي باشند، بهتر است از دستکاري بيش از حد ابروها پرهيز کنيد. استفاده از محصولات تقويت کننده مانند موها مفيد هستند با اين تفاوت که در ابروها به هيچ وجه نبايد محلول يا کرم مورد نظر را با ماساژ جذب پوست کنيد و فقط با يک بار حرکت روي ابروها اين کار را انجام دهيد زيرا ماساژ باعث ريزش بيشتر ابروها مي گردد. در ضمن از مصرف موادي مثل موبرها در اطراف ابروها بپرهيزيد زيرا موجب درماتيت و حساسيت مي شود.
منبع: هفته نامه جوانان امروز، شماره 2125.